מקרה בוחן: קופנהגן.
שם המיזם: "כבישים מהירים לאופניים" – Cycle Superhighways.
בשנת 2012 החלה דנמרק במיזם שאפתני שצפוי להימשך 33 שנים, פרי שיתוף פעולה בין מחוז קופנהגן הבירה ובין 26 רשויות מקומיות, שבו ייסללו שבילי אופניים באורך 746 ק"מ ליצירת רשת של 45 מסלולי רכיבה בדרגת קישוריות גבוהה. השקעה זו בתשתית הרכיבה האזורית בעלות של 332 מיליון דולר מאפשרת למטרופולין קופנהגן לשמור על המוניטין שלה כאחת הערים הידידותיות בעולם לרוכבי אופניים.
שחקנים ציבוריים שונים מילאו תפקידים שונים במיזם. תהליך התכנון והבנייה התנהל במלואו על ידי הרשויות המקומיות המעורבות, מחוז בירת דנמרק מימן 75% מפעילויות המשרד שריכז את המיזם, המדינה מימנה 50% מסך עלויות הבנייה, ואת היתרה סיפקו הרשויות העירוניות וגופים ציבוריים אחרים.