אנרגיה מתחדשת
מקרה מבחן: לונדון.
שם המיזם: London's Solar Together.
מיזם London's Solar Together מבוסס על תוכנית לרכישה קבוצתית של פאנלים סולאריים כדי להגדיל את נפח הקליטה הפוטו-וולטאית בעיר. המיזם מנוהל על ידי מועצת מחוזות לונדון (London Boroughs). במסגרת המיזם הרשויות המקומיות מעודדות תושבים להירשם במאגר של המעוניינים בהתקנת פאנלים סולאריים על גגות ביתם, וספקי פאנלים סולאריים שהרשויות אישרו מראש מגישים הצעות מחיר תחרותיות כדי להגביר את הדרישה. הרכישה הקבוצתית מפחיתה את עלויות ההתקנה לבעלי הבתים, מסייעת למתקיני הפאנלים למצוא לקוחות ומגבירה את הדרישה לשירותיהם.
השתתפותם של ראש העיר ושל המנהיגים המקומיים הייתה תנאי הכרחי להצלחתו של המיזם ואכן סקרי לקוחות הראו שתמיכת המנהיגים שכנעה תושבים להצטרף למיזם. אמנם תושבים רבים דיווחו על תמיכתם באנרגיה סולארית, אולם רבים לא פעלו לפני המיזם להתקנת מערכות סולאריות בביתם בשל היעדר אמון בשוק ועקב חוסר ודאות ביחס למידת אמינותם של המתקינים. ראש עיריית לונדון הציב יעד של מעבר לעיר נקייה מפחמן עד 2050 ועודד תושבים לרכוש מערכות סולאריות כדי להגיע ליעד זה.
מעורבותם של מנהיגים מחוזיים כגון ראשי מחוזות, מנהלים בכירים ופקידי רשויות במאמצים לקדם את המיזם בקרב התושבים סייעה בהצלחתו. יתר על כן, מעורבותם של ארגונים לא-ממשלתיים במאמצים להפצת המיזם תרמה להרחבת החשיפה של הציבור למיזם.
מעורבות התושבים והכרתם בחשיבות המיזם תרמו להצלחתו. דואר ישיר נשלח לרבע מיליון משקי-בית ויותר, ורבים נוספים התוודעו למיזם באמצעות פרסום חוצות וברשתות החברתיות. יתר על כן, קרוב לאלף איש השתתפו באירועים ציבוריים ובהם יכלו ללמוד על המיזם ולשאול שאלות. אמצעי תקשורת אלה הוכחו כיעילים: סקרי לקוחות הראו שקרוב ל-80% מהמשיבים שמעו על המיזם דרך הדיוור הישיר שקיבלו לביתם.