מהמתרחש בעולם: ניידות בת-קיימא

תרגמה וערכה: ד"ר אופירה פוקס

ניידות בת-קיימא

מקרה בוחן: קופנהגן.
שם המיזם: "כבישים מהירים לאופניים" – Cycle Superhighways.

בשנת 2012 החלה דנמרק במיזם שאפתני שצפוי להימשך 33 שנים, פרי שיתוף פעולה בין מחוז קופנהגן הבירה ובין 26 רשויות מקומיות, שבו ייסללו שבילי אופניים באורך 746 ק"מ ליצירת רשת של 45 מסלולי רכיבה בדרגת קישוריות גבוהה. השקעה זו בתשתית הרכיבה האזורית בעלות של 332 מיליון דולר מאפשרת למטרופולין קופנהגן לשמור על המוניטין שלה כאחת הערים הידידותיות בעולם לרוכבי אופניים.

  • עד שנת 2019 נבנו 167 ק"מ של כבישים מהירים לאופניים. שני מסלולים נוספים היו צפויים להיבנות עד 2021. כבישים מהירים אלה מקשרים בין אזורי מגורים, מסחר וחינוך, ומתחברים למרכזי תחבורה ציבורית.
  • בין השנים 2007 ו-2016 עלה מספר הנסיעות באופניים ב-20%, ל-408 מיליון נסיעות בשנה, וצפויה עלייה נוספת של שישה מיליון נסיעות אופניים בשנה.